Motoren

  • Gewone of sportieve wegmotoren, 2 takt of 4 takt die gebouwd werden tussen 31/12/1939 en 31/12/2000.
  • Post-classic sportieve motorfietsen 2 takt, wegrace-motorfietsen of GP (b.v. : Yamaha TZ, Suzuki RG, Aprilia RS 125, Aprilia RS 250 …) die gebouwd werden tussen 31/12/1972 en 31/12/2008.
  • Superbike zie aanmerkingslijst

N.B : alle Cafe Racers gebouwd op basis van modernere machines zullen geweigerd worden.

Open uitlaat is toegelaten - slick banden zijn toegelaten voor motoren gebouwd na 1972.

Side Car

Alle sidecars gebouwd voor 1991 zijn toegelaten.

Staat van de machine

De motor moet in zijn originele staat verkeren. De vervangen onderdelen moeten uiterlijk gelijk zijn aan de originele onderdelen.
De zijstandaard en/of middenbok dienen verplicht gedemonteerd te worden of stevig bevestigd te worden aan het frame.
Voor classic motoren worden de volgende technische modificaties niet toegelaten : remklauw vooraan met 4 of 6 zuigers, upside-down vork.
De banden en de remmen moeten in goede staat zijn. De achteruitkijkspiegels en richtingaanwijzers dienen verplicht verwijderd of ingeplooid te zijn, de lichten dienen te worden afgekleefd met kleefband.

Aangeraden maar niet verplicht :
Voor de motoren met natte carter en/of waterkoeling: Het plaatsen van een opvangreservoir dat minstens de helft van de smeer- en koelvloeistof kan opvangen. 
De overloop van de benzinetank, het koelsysteem, carter- en versnellingsbakontluchting dienen opgevangen te worden in een reservoir van minimum een halve liter inhoud.

Reservemotor : Deze wordt niet meer standaard toegelaten en zal enkel ter plaatse aangeboden kunnen worden, enkel en alleen als de geldig ingeschreven motor in panne valt of verongelukt is. Deze reservemotor zal verplicht van dezelfde categorie moeten zijn als de eerste motor ! Indien dit het geval is, dan dient u zich op dat moment aan te bieden bij de Technische Keuring om uw eerste motor te laten afkeuren en uw reservemotor in te schrijven..

Fermer Zoomer